VESIJUMPPA

Paikkana monitoimiallas. Tunti sisältää alkulämmittelyn, lihaskunto ja sykkeennosto osion. Loppuun venyttelyt. Tunnilla hyväksi käytetään veden vastustavia ominaisuuksia liikkua. Jumppari pystyy itse vaikuttamaan tunnin tehokkuuteen säätelemällä omaa vauhtia. Soveltuu kaikenkuntoisille ja ikäisille. Loistava liikunta muoto, nivelystävällinen.

VESICIRCUIT

Paikkana monitoimiallas. Tunti sisältää alkulämmittelyn, jonka jälkeen kierretään toimintapaikat 2-3 kertaa noin 45s - 1 min aina yhdessä paikassa töitä tehden. Syke nousee ja laskee mikä tekee tunnista tehokkaan. Loppuun venyttelyt. Tunnilla hyväksi käytetään veden vastustavia ominaisuuksia liikkua. Jumppari pystyy itse vaikuttamaan tunnin tehokkuuteen säätelemällä omaa vauhtia. Soveltuu kaikenkuntoisille ja ikäisille. Loistava tehokas liikunta muoto, nivelystävällinen.

KUNTOSALIN ALKEET

Sisältää aerobisen alkulämmittelyn jonka jälkeen siirrytään eri laitteisiin ohjaajan opastamana. Suunnattu aloittelijoille. Tunnin aikana keskitytään oikeaan suoritustekniikkaan sekä kartutetaan omaa tietoa tavoitteellisesta kuntosaliharjoittelusta. Mukava tapa tutustua kuntosaliharjoitteluun.

PUMPPI

Tunnit sisältävät lämmittelyn, pidemmän lihaskunto-osuuden ja venyttelyn. Ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja ja liikkeet pidetään yksinkertaisina ja helposti hallittavissa. Liikkeet tehdään painotangon kanssa sekä välillä steppilautaa hyväksikäyttäen (askeltaen, makuulla). Vastuksen säätäminen oman kunnon mukaan on helppoa ja lihaskuntotunti sopii erinomaisesti kaikille.

HIIT

Hiit -tunti sisältää lämmittelyosuuden, tehokkaan harjoitusosion ja jäähdyttelyn. Hiit harjoittelu on erittäin tehokas tapa polttaa rasvaa. Tällä tunnilla pääset haastamaan itsesi. Työosiot tehdään sata lasissa, joiden jälkeen pieni palauttelu, jolloin saadaan harjoituksesta  kaikki hyödyt irti. Harjoitteet pystyy tekemään myös oman kuntotason mukaan, joten huippukunnossa ei tarvitse olla.

KESKIVARTALO

Tunnilla vahvistetaan kokonaisvaltaisesti keskivartalon lihaksia. Tunnilla voit mennä oman tahdin mukaan, joten se soveltuu kaikenkuntoisille. Tunti sisältää lämmittelyn, harjoitusosion (jossa on sekä lihaskunto-osioita, että aerobisia osuuksia) sekä pienen venyttelyn.

STARTTI SPINNING

Spinning eli sisäpyöräily kehittää peruskuntoa, vahvistaa sydäntä ja verenkiertoelimistöä sekä suuria jalkalihaksia, pakaroita, pohkeita ja alaselkää. Spinningissä kasvaa hapenottokyky, vauhtikestävyys sekä lihaskestävyys. Spinning on turvallinen lajivalinta, sillä spinning tunneilla voit säätää vastuksen ja polkemistahdin oman kunnon mukaan. Spinning ei myöskään kuormita niveliä, ja sopii siten hyvin myös painonpudottajille. Tunnin sisältö; alkulämmittely, sykkeen nostot eri tekniikoin, loppujäähdyttely ja venyttely.

UIMATEKNIIKAN ALKEET 6- 10-vuotiaat (Opetus- sekä isot altaat)

Alkeisuinnin osaaville. Alamme opettelemaan tekniikkaa opetusaltaassa ja kehitämme uintikuntoa isossa altaassa. Samalla varmistamme rohkeutta uida, sukeltaa ja hyppiä isossa altaassa omatoimisesti. Uimareilla käytetään tarvittaessa uimavyötä isossa altaassa. Ohjaaja on altaassa.

UINTIRYHMÄ 5-8-vuotiaat (Opetusallas)

Alkeisuintia opetteleville tai sen jo osittain osaaville. Keräämme rohkeutta sukeltaa ja uida omatoimisesti selällään ja mahallaan pää vedessä. Opettelemme myyrä ja alkeis-selkäuinnin. Paljon leikkejä. Saatamme myös välillä käydä tutustumassa ohjaajan kanssa isoon altaaseen. (vain ne jotka haluavat)

VAUVAUINTI

Vauvauinti on vauvojen ja vanhempien yhteinen, koulutetun ohjaajan valvoma monipuolinen lapsen ehdoilla tapahtuva leikkihetki putaassa ja lämmitetyssä vedessä. Uintiaika on noin 30 minuuttia kerrallaan. Vauvauinnin tavoitteena on tehdä lapsesta veden ystävä. Ihanteellisin aloittamisikä on 3-5 kuukautta. Silloin lapsen valveillaoloaika on tarpeeksi pitkä ja hän jaksaa liikkua enemmän. Lapsen tulee painaa vähintään 5kg, jotta hän pysyy lämpimänä altaassa.

PERHEUINTI

Tarkoitus on totutella veteen leikkien, laulujen ja erilaisten harjoitusten muodossa. Opettelemme myös kellumista, liukumista, potkimista, käsivetoja ja hengittämistä veteen lapsen iän ja kehitystason mukaan.